Thursday, March 13, 2014

Rom!















foto: Sofia

Har haft en underbar helg i Rom! Inte minst för att min sambo gick ned på ett knä och friade till mig! Det skedde på en innergård till ett jättefint hotell och jag hade absolut ingen aning. Helt fantastiskt!

Vi var där för att hälsa på vänner som bor i Rom och det var ju helt perfekt att ha dem som guider. Hann med nästan allt vi ville se så som spanska trappan, Fontana di Trevi, Colosseum, Pantheon, Piazza Navona, Peterskyrkan och Trastevere. 

I shoppingväg ville jag gärna köpa fina matförpackningar så vi åkte till Eataly, en kedja av matbutiker som även finns i New York och Chicago. I Rom finns den största och det var 4 våningar med glassbar, "kafferia", pizza och pastarestauranger och alla italienska matvaror man kan tänka sig. Jag fyllde korgen med de vackra förpackningarna ovan. Nästan synd att äta upp! 

No comments:

Post a Comment